Boeien, binden & ontwikkelen van medewerkers

Het aanbod van Stijlconcept bestaat uit trainingen, 1 op 1 begeleiding en advies.

Wil jij aantrekkelijk en onderscheidend zijn als werkgever? Dan is het van belang te investeren in de persoonlijke groei & ontwikkeling van je medewerkers. Om aantrekkelijk te zijn als werkgever  “A Great Place To Work”, is het belangrijk een werkgeversmerk te ontwikkelen. Hierdoor kun je (toekomstige) medewerkers boeien & binden.

“Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes”

Met een authentieke en toekomstgerichte personal brand versterk jij je positie binnen het bedrijf. Verder zorgt een positieve brand voor een hogere waardering. Door naar je gehele branding te kijken, krijg je inzichten; in gedrag, talenten, skills, drijfveren, presentatie, positionering en verbeter je jouw professionele uitstraling, laat jij je veren zien?

De volgende vragen zijn essentieel bij dit proces:

  • Wie ben je? (Persoonlijkheid)
  • Welk voorkeursgedrag laat je zien?
  • Hoe communiceer je?
  • Hoe reageer je onder druk?
  • Welke doelen/resultaten wil jij behalen?
  • Wat zijn jouw kwaliteiten, wat is jouw onderscheidend vermogen?
  • Wat zijn jouw talenten en hoe zet je die in?
  • Wat drijft jou?
  • Hoe blijf je flexibel in de complexe en snel veranderende werkwereld
    van nu?
  • Hoe herken je de gedragsstijl van je gesprekspartner?
  • Hoe kun je de interne samenwerking en communicatie
    optimaliseren?
  • Hoe kun je de team samenwerking bevorderen?

Persoonlijk Leiderschap & Personal Branding

Het begint met jouw persoonlijkheid. De wijze waarop je communiceert, hoe je omgaat met bepaalde mensen en situaties, hoe je omgaat met verandering, of dat je liever werkt in een taakgerichte of mensgerichte omgeving. Is dit gedrag effectief? Welke voorkeursgedrag zet je in? Je kunt leren je gedragsstijl zo aan te passen dat het effectiever is.

Persoonlijk Leiderschap

Leiderschap tonen over je eigen leven; de verantwoordelijkheid en de regie nemen. Wat heb jij bijvoorbeeld nodig om aangehaakt te blijven in een veranderende wereld; employagility. Je kunt afwachten wat er gebeurt of je maakt de keuze zelf richting aan je leven te geven, door jezelf te ontwikkelen. Persoonlijk leiderschap zorgt ervoor dat je jouw doelen kunt realiseren door optimaal gebruik te maken van je kwaliteiten en talenten.

Employagility

Het vermogen om te kunnen veranderen. Je aan te kunnen passen aan een steeds veranderende organisatie of wereld om je heen. Waardoor je kunt anticiperen op veranderingen en waarde toe kan blijven voegen aan de organisatie. Hierbij is het belangrijk om je persoonlijke doelstellingen helder te hebben en te formuleren om deze doelstellingen vervolgens om te zetten in actie.

Personal Branding

Voordat jij kunt bepalen of je van betekenis bent binnen de organisatie of bij jouw klanten is het belangrijk om helder te hebben wat jouw toegevoegde waarde is.

Personal branding is jezelf als merk presenteren aan anderen. Je personal brand vertelt wie je bent en bovenal hoe anderen je ervaren.

Het oproepen van positieve beelden en associaties staat centraal. Zorg voor de juiste beeldvorming door zowel on- als offline dezelfde consistente boodschap en uitstraling te presenteren.

Met je authentieke persoonlijkheid, kennis en ervaring maak jij het verschil. Laat zien wie je bent en waar je voor staat met jouw kernwaarden. Deze hebben echter pas waarde als ze gekoppeld zijn aan jouw identiteit en gedrag. De waarde op zichzelf zeggen nog niets. Hoe goed denken ze dat je bent? Welk gevoel geef jij anderen? Heb je aan de verwachtingen voldaan? Heb je de verwachtingen zelfs overtroffen? Kun jij keer op keer de verwachtingen van je werkgever of opdrachtgever waarmaken, door kwaliteit en resultaat te bieden? Anders heeft je merk geen waarde.

Als jij met jouw gedrag ervoor zorgt dat je de belofte waarmaakt, wordt verbindingen maken eenvoudiger en daarmee verhoog je ook je waarde.

Je Personal Brand krijg je helder  door na te denken over;  je purpose, persoonlijkheid, jouw waarden, potentie, mindset, doelstellingen en presentatie. Je kunt jezelf pas als merk neerzetten en anderen helpen als je weet wat je onderscheidt van anderen. Met je unieke eigenschappen kun je dan een probleem oplossen voor een klant of de organisatie. Straal een duidelijke boodschap uit die aansluit bij jouw doelgroep. 

Wat levert het je op?

  • Een contract of opdracht
  • Vertrouwen
  • Prettige samenwerking
  • Zichtbaar met jouw talenten
  • Je bent in staat de juiste keuzes te maken voor je loopbaan

Teamontwikkeling

Wat is jouw rol binnen het team? Zijn persoonlijke en teamdoelstellingen helder? Communiceren jullie effectief?

Om het geluk op de werkvloer te vergroten, kijken we naar de gedragsstijl van de leidinggevende en de teamleden. In effectieve en succesvolle teams zetten medewerkers hun kwaliteiten optimaal in. Als een team prestaties moet leveren, dienen alle teamleden de sterke kanten, de behoeften en zwakke kanten van elkaar te onderkennen en veelal ook te accepteren.

De persoonlijke gedragsstijl van ieder teamlid afzonderlijk heeft zijn uitwerking op de prestaties van het hele team. Als medewerkers zich bewust zijn van hun gedragsstijl en die van de ander kunnen ze beter met elkaar communiceren, meedenken en begrip hebben voor elkaars standpunten.

Iedere medewerker heeft een andere aanpak van leidinggeven nodig. Competentie, vakkennis en ervaring bepalen de mate waarin de medewerker de betreffende taak kan uitvoeren en hoe je hem of haar moet aansturen.

Als leider kun je specifieke persoonlijkheidskenmerken en vaardigheden identificeren en ermee vertrouwd raken. Je krijgt inzicht in de capaciteiten en vaardigheden van werknemers. Zo kun je mensen in functies plaatsen die zowel gunstig zijn voor de persoonlijke groei als de groei van het bedrijf.

Managers die medewerkers aansturen op een manier die overeenkomt met hun gedragsstijl en vaardigheden zullen medewerkers hebben die positiever zijn, meer motivatie hebben, zich willen ontwikkelen en zelfverzekerder zijn.

Wat levert het je op?

  • Teamleden geven de voorkeur aan positieve resultaten en niet overeenstemming tot elke prijs
  • Vertrouwen in onderlinge kwaliteiten
  • Betere prestaties
  • Meer begrip voor onderlinge verschillen
  • Een gemeenschappelijke visie
  • Zwakke punten van de een worden gecompenseerd door de sterke punten van de ander
  • Ieder teamlid is succesvoller wanneer zijn of haar persoonlijke sterke kanten ten volle worden ingezet

© Copyright - Stijlconcept 2018 - Tekeningen zijn gemaakt door Arnoud Boonstra van Tekencollectief Oost - Website made with ♥ by Delicious Media